Vraag: Ik ben op zoek naar de bladmuziek in trekharmonicaschrift van een bepaald muziekstuk, hoe vind ik dat?

Antwoord: Als je de naam van het stuk weet kan je door hier te klikken  naar de site van de Harmonicahoek, rechts bovenaan de site staat een zoekbalk waar je de titel intoetst. Deze zoekmachine zoekt op bijna alle trekharmonica sites in Nedereland en in heel veel bundels die uitgegeven zijn.

Mocht je het antwoord daar niet kunnen vinden dan is er nog een alternatief. Door hier te klikken kom je op de site van de trekzakpagina, op de pagina zoek een lied. Hier kan je gratis een oproep plaatsen en zo een beroep doen op je medespelers die mogelijk de bladmuziek hebben.

Soms is echter de bladmuziek nog niet bewerkt voor de trekharmonica. Als je dat regelmatig overkomt bij bladmuziek die je zoekt, zou je kunnen overwegen om zelf bladmuziek te gaan bewerken in een muzieknotatie programma. Een paar jaar geleden heb ik daar een cursus in gegeven en deze cursus staat online op mijn website. aan deze cursus zijn geen kosten verbonden. Ook het muzieknotatieprogramma is gratis. De informatie over deze cursus vind je door hier te klikken

Tot slot kan je natuurlijk ook spelers benaderen die zelf bladmuziek bewerken, dat worden er geleidelijk aan steeds meer. Ik krijg met grote regelmaat verzoeken om bladmuziek te bewerken en als het kan willig ik die verzoeken ook in, maar ik vraag wel om een tegenprestatie namelijk dat je donateur wordt van mijn website.